نماد اعتماد چیست ؟

profile avatar سعید تقی زاده
138 بازدید

نماد اعتماد چیست ؟

نماد اعتماد چیست و چرا فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیکی قابل اعتمادتر هستند؟
با پیشرفت علم و تکنولوژی، تجارت الکترونیک نیز پیشرفت های چشم گیری داشته است، بنابراین فروش لوازم مورد نیاز اقشار مختلف از طریق اینترنت و به وسیله وب سایت های خاص و مناسب اینکار نیز به همین منوال پیشرفت داشته است. همانطور که می دانیم هر روز به تعداد این وب سایت ها افزوده شده و تنوع محصولاتی که از این طریق ارائه می دهند نیز بیشتر می شود. بیشتر ما با شیوه های خرید از فروشگاه های اینترنتی آشنایی داریم اما محض تکمیل مبحث می خواهیم انفوگرافیک این موضوع را به شما همراهان گرامی نشان دهیم:مراحل خرید از وب سایت های فروشگاه- فروشگاه بزرگ آف سیتیموتورهای جستجو و در این میان موتور جستجوی محبوب که همان گوگل باشد، فاکتورهای خاص خودر را جهت نمایش فروشگاه های اینترنتی در صفحه اول، هنگام جستجوی محصولات توسط کاربر دارند و این فاکتور ها لزوما نشان دهنده قابل اعتماد بودن فروشگاه اینترنتی نیست. رعایت فاکتور های گوگل را seo یا همان بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو می نامند که در ادامه به تعدادی از این فاکتور ها اشاره می کنیم:
  • بهینه سازی وب سایت در مرحله طراحی که خود شامل فاکتورهای بسیار مهمی می باشد که از حوصله این بحث خارج است.
  • محتوای یونیک و به اصطلاح کپی نشده از وب سایت های دیگر جهت حفظ حق کپی رایت
  • تصاویر بهینه سازی شده
  • اطلاعات و توضیحات کافی و به اصطلاح توضیحات کامل و پر محتوا
  • میزان بازدید های روزانه زیاد و البته همراه با Bounce Rate و یا به اصطلاح نرخ پرش کم
  • تعداد بک لینک های نسبتا بالا از دیگر وب سایت ها
و بسیاری مواردی دیگر که وب مسترها و سئوکارها وظیفه بررسی آنها را به عهده دارند.اما واقعیت این است که تمامی این فاکتورها لزوما به معنی قابل اعتماد بودن وب سایت نیست. پس هنگام خرید از یک فروشگاه اینترنتی چه فاکتورهایی را جهت اعتماد به فروشگاه اینترنتی باید مورد بررسی قرار دهیم؟ در زیر به تعدادی از این فاکتورها اشاره خواهیم کرد:
  • مدیریت فروشگاه و یا به اصطلاح شخص حقیقی یا حقوقی صاحب امتیاز فروشگاه، باید تمامی اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را در صفحه ای به نام درباره ما و یا درباره فروشگاه ذکر کرده باشد. پس بهتر است که قبل از خرید همواره این صفحه مطالعه شود.
  • شماره های تماس فروشگاه مانند شماره موبایل مدیر یا مدیران فروشگاه و یا شماره ثابت محل مدیریت فروشگاه باید درج شده باشد چه در صفحه اول و چه در صفحه درباره ما. پس بهتر است این فاکتور نیز بررسی شود و حتی اگر برای اولین بار است که از این فروشگاه خرید می کنید با این شماره ها تماس حاصل فرمایید.
  • ظاهر وب سایت: وب سایت های فروشگاهی معتبر معمولا ظاهری خوب و با کیفیت دارند پس بهتر است که این فاکتور نیز در نظر گرفته شود.
  • قیمت های معقول و منطقی: ممکن است قیمت محصول مورد نظر در وب سایت انتخاب شده به نسبت دیگر وب سایت ها معقول و منطقی نباشد بنابراین بررسی این فاکتور نیز می تواند مفید باشد.
  • نماد اعتماد الکترونیکی
  • نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال
  • پروانه کسب شخصیت حقیقی و یا حقوقی صاحب امتیاز فروشگاه
و بسیاری موارد دیگر که بررسی آن در این مقال نمی گنجد.نماد اعتماد الکترونیکیبه تصاویر دقت فرمایید و آن را در فروشگاه اینترنتی انتخاب شده برای خرید، جستجو کنید. این تصویر حتما باید در صفحه اول فروشگاه درج شده باشد و اگر نبود بدین معنیست که فروشگاه مورد نظر فاقد نماد اعتماد الکترونیکی می باشد. حالا به بررسی این تصاویر خواهیم پرداخت، از چپ به راست:تصویر اول از سمت چپ:  فروشگاه های ایترنتی که فعالیت صنفی انجام می دهند موظف به دریافت پروانه کسب از اتحادیه اتاق اصناف مشترک می باشند و تا زمان دریافت پروانه کسب از اتحادیه ذکر شده، روی نماد اعتماد آنها عبارت “در انتظار صدور پروانه کسب” نوشته خواهد شد. بسیاری از وب سایت ها ممکن است که فعالیت صنفی انجام بدهند اما چون قبل از قوانین جدید  نسبت به درخواست نماد اعتماد الکترونیکی اقدام کرده اند (در گذشته نماد اعتماد الکترونیکی نیازی به صدور پروانه کسب نداشت) ممکن است که پروانه کسب نداشته باشند. این دسته از فروشگاه ها باید حتما نسبت به صدور پروانه کسب اقدام نمایند. بنابراین شما همراهان گرامی می توانید با مراجعه به درباره ما و یا درخواست مستقیم از مدیریت فروشگاه، خواهان مشاهده پروانه کسب صاحب امتیاز فروشگاه باشید و این امر موجب اطمینان خاطر بیشتر شما در خرید از این فروشگاه شود.تصویر وسط: این فروشگاه دارای نماد اعتماد دو ستاره می باشد. شرایط و ظوابط دریافت نماد اعتماد دو ستاره همانند نماد اعتماد یک ستاره است به استثای اینکه فروشگاه هایی که خواهان دریافت نماد اعتماد دو ستاره هستند ابتدا نسبت به دریافت نماد اعتماد تک ستاره اقدام خواهند کرد و سپس در صورتیه وب سایت آنها گواهینامه بین الملی ssl داشته باشد می توانند نماد اعتماد دو ستاره را نیز دریافت نمایند.تصویر اول از سمت راست: نماد اعتماد یک ستاره که در گذشته فروشگاه های اینترنتی با داشتن شرایطی خاص و بدون دریافت پروانه کسب (مختص فروشگاه هایی که فعالیت صنفی انجام می دهند) می توانستند اقدام به دریافت آن نمایند ولی امروزه حتما باید در صورت انجام دادن فعالیت های صنفی، پروانه کسب دریافت نمایند.نتیجه گیری: فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره همراه با پروانه کسب بیشتر قابل اعتماد هستند.در صورتیکه یکی از تصاویر مورد نظر وجود داشت، روی آن کلیک فرمایید و باید صفحه ای مشابه تصویر زیر را مشاهده نمایید:حالا به بررسی المان هایی که در این صفحه باید به آنها توجه فرمایید، می پردازیم:
  1. ستاره های نماد اعتماد: نماد اعتماد را سازمان توسعه تجارت الکترونیک اعطا خواهد کرد و این سازمان نیز تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می نماید. این سازمان برای نشان دادن رتبه نماد اعتماد از ۵ ستاره استفاده می کند و البته تا کنون فقط نماد اعتماد یک ستاره و دو ستاره اعطا  می شود و هنوز شرایط دریافت نماد اعتماد بیشتر از دو ستاره بررسی نشده است. در این قسمت نشان داده می شود که نماد اعتماد دریافت شده توسط فروشگاه اینترنتی مورد نظر یک ستاره است و یا دو ستاره. البته در تصویر مربوط به نماد اعتماد الکترونیکی نیز تعداد ستاره ها نشان داده خواهد شد.
  2. آدرس وب سایت: دقت کنید که آدرس ذکر شده در این قسمت با آدرس وب سایت فروشگاه اینترنتی انتخاب شده یکی باشد.
  3. وضعیت نماد: نماد اعتماد الکترونیکی هر ساله باید تمدید شود و در این قسمت تاریخ اعتبار نماد مشخص می شود. پس لازم است که حتما به این مورد هنگام خرید از یک فروشگاه اینترنتی دقت نمایید. البته در تصویر نماد اعتماد الکترونیکی نیز وضعیت نماد های منقضی شده مشخص و با رنگ قرمز روی تصویر اینماد نوشته خواهد شد: “منقضی شده”
  4. در اینجا نام صاحب امتیاز اصلی فروشگاه اینترنتی نوشته خواهد شد که می تواند شخصیت حقیقی و یا حقوقی باشد. توجه داشته باشید که شخص مورد نظر و همچنین وب سایت فروشگاهی باید دارای شرایط لازم برای دریافت نماد اعتماد باشد.
  5. آدرس و شماره تلفن فروشگاه: دقت فرمایید که آدرس و شماره تلفن ذکر شده در این قسمت، همان شماره تلفن و آدرس ذکر شده در وب سایت باشد و این دو نباید با همدیگر مغایرت داشته باشند.
  6. پست الکترونیکی وب سایت نیز مانند آدرس و شماره تلفن باید مطابق با ایمل ذکر شده در وب سایت باشد و به هیچ عنوان نباید مغایرت داشته باشد.
  7. متاسفانه بسیاری از وب سایت ها فقط تصویر نماد اعتماد را در صفحه اول قرار می دهند که با کلیک بر روی آن ممکن است که هیچ اتفاق خاصی نیافتد و یا آنها را به صفحه ای دیگر رجوع دهند. دقت فرمایید که اگر هیچ صفحه باز نشود ممکن است فروشگاه اصلا دارای نماد اعتماد نباشد که به شیوه ای دیگر آن را بررسی خواهیم کرد( در آینده بررسی خواهند شد) و یا ممکن است صفحه ای دیگر باز شود. باید آدرس صفحه باز شده با https://trustseal.enamad.ir آغاز شده باشد. در غیر این صورت صفحه باز شده به سازمان توسعه تجارت الکترونیک مربوط نبود و تخلف محسوب خواهد شد که می توان آن را گزارش داد.
چرا فروشگاه های اینترنتی دارای اینماد قابل اعتمادتر هستند؟
بنابراین صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی کلیه اطلاعات هویتی خود را وارد کرده و سپس اطلاعات محل سکونت و اطلاعات تماس فردی را وارد خواهد نمود. پس از زدن دکمه تایید نهایی به مرحله بارگذاری مدارک رجوع داده خواهد شد. در اینجا ذکر چند نکته الزامی می باشد:هر دامنه ای به نام شخصی حقیقی و یا حقوقی ثبت خواهد شد که در سایت www.whois.com و با درج آدرس وب سایت مورد نظر می توان تشخیص داد که دامنه وب سایت فروشگاهی به نام کیست. یکی از الزامات دریافت اینماد این است که صاحب امتیاز فروشگاه باید صاحب امتیاز دامنه نیز باشد و نام شخص در سایت whois.com حتما ذکر شده باشد. سپس شخص مورد نظر در سایت اینماد ثبت نام کرده و اطلاعات هویتی خود را وارد می کند.آپلود مدارک هویتیحال باید مدارک مربوط به این اطلاعات هویتی مانند تصویر اول شناسنامه، تصویر پرسنلی و همچنین تصویر کارت پایان خدمت را ارسال نماید. بنابراین کارسناسان اینماد کنترل خواهند کرد که صاحب امتیاز دامنه همان شخصی باشد که درخواست نماد داده و همچنین باید اطلاعات هویتی خود را نیز درست، وارد نماید.اما ممکن است سوال پیش بیاید که ممکن است شخصی اطلاعات هویتی صاحب یک دامنه را داشته باشد، سپس روی دامنه مورد نظر فروشگاهی راه اندازی نماید و سپس برای این فروشگاه درخواست نماد اعتماد بدهد در حالیکه صاحب اصلی اصلا به این قضیه واقف نباشد، در این حالت چگونه سازمان توسعه تجارت الکترونیک صحت و سقم فروشگاه را بررسی و تشخیص می نماید. این سازمان در این مورد نیز تدبیی جالب اندیشیده ایت که در آینده به آن خواهیم پرداخت.بررسی صحت شماره تلفن همراه و ثابت شخص ثبت نام کنندهجهت بررسی صحت شماره تلفن و همچنین شماره موبایل درج شده، سازمان توسعه تجارت الکترونیکی روش جالبی را انتخاب نموده است. برای بررسی صحت شماره موبایل، پس از زدن دکمه تایید در صفحه ثبت نام، کدی صادر خواهد شد که ثبت نام کننده باید آن را از طریق شماره موبایل خود به شماره خاص درج شده در سایت پیامک نماید. بدین ترتیب  مشخص خواهد شد که شماره در اختیار فرد ثبت نام کننده می باشد. برای تایید تلفن ثابت نیز به همین منوال باید ثبت نام کننده با شماره خاصی که در سایت درج شده است از طریق شماره ثابت ثبت نامی، تماس گرفته و کد تعیین شده را وارد نماید. بدین ترتیب سازمان توسعه تجارت الکترونیک مطمئن خواهد شد که شماره موبایل و تلفن درج شده برای ثبت نام کننده در اختیار خود او قرار دارد و به اصطلاح شماره های الکی و دروغین نیست.نتیجه گیری تا بدین لحظه: مشخصات شخص ثبت نام کننده، مدارک هویتی او، تلفن های ثابت و موبایل او همگی توسط سامانه بررسی و کنترل خواهد شد. اما هنوز یک نکته قابل اهمیت است: این احتمال را در نظر بگیرید که شخصی مدارک هویتی شخص دیگری را در اختیار داشته باشد و یا آنها را جعل نماید و همچنین شماره هایی را در اختیار داشته باشد که به نام خود او نباشد و یا به آنها به طور مستقیم دسترسی نداشته باشد. در این حالت سازمان توسعه تجارت الکترونیک حتی با تطبیق اطلاعات ثبت شده با مدارک ارسالی قادر به تایید کامل آنها نخواهد بود پس چه تدبیری اندیشیده است؟ در آینده به آن خواهیم پرداخت.افزودن کسب و کاربعد از تمامی موارد بالا حال سایت اینماد اجازه به افزودن کسب و کار می دهد. بنابراین حالا صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی می توانید مشخصات کسب و کار خود را درج نماید.در این قسمت صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی موظف است که اطلاعات کسب و کار خود را به طور کامل درج نماید. حتی باید نوع فعالیت خود را مشخص کند تا اگر صنفی است نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام نماید.آنچه که بسیار حائز اهمیت است محل کسب و کار، شماره موبایل و شماره تلفن ثابت کسب و کار می باشد.جهت احراز تلفن همراه و تلفن ثابت همانند مرحله قبل صاحب امتیاز باید از گوشی موبایل جاوی سیم کارت با شماره درج شده برای کسب و کار،  پیامکی حاوی کد مشخص شده را ارسال و همچنین از تلفن ثابت خود شماره در نظر گرفته شده را شماره گیری نماید و کد مشخص شده را وارد نماید. حالا سوال اینجاست؟چگونه هویت شخص متقاضی و محل کسب و کار او احراز می گردد؟سوالی که چندین بار در بالا به آن اشاره شد و در اینجا توضیح خواهیم داد.پس از تایید اطلاعات توسط متقاضی، باز چند مرحله تا تایید نهایی را خواهیم داشت:
  • تاییده فنی: شخص متقاضی باید نشان دهد که سایت برای اوست و او به هاست و فایل های سایت دسترسی کامل دارد بنابراین یکی از چند روش ذکر شده را باید انجام دهد که توضیح آن در این مقال نمی گنجد.
  • احراز محل کسب و کار: این مرحله بسیار مهم است و ما می خواهیم به کاربران فروشگاه های اینترنتی نشان دهیم که چگونه صاحبان کسب و کار هویت خود و محل کسب وکار خود را به طور کامل برای سازمان توسعه تجارت الکترونیکی محرز خواهند کرد. پس از پرداخت مبلغ ۳۵ هزار تومن توسط متقاضی، نامه ای شامل یک کد، و همچنین برگه ای جهت تایید گواهی امضا، برای آدرس درج شده در هنگام افزودن کسب و کار فرستاده خواهد شد. حالا چند نکته را در نظر بگیرید:
الف) اگر محل درج شده برای فروشگاه اینترنتی وجود نداشته باشد طبعا نامه به آدرس درج شده نخواهد رسید و نماد اعتمادی نیز اعطا نخواهد شد.ب) در فرم گواهی امضا صادر و ارسال شده برای تقاضا دهنده،  نام و اطلاعات هویتی او درج شده است. تقاضا دهنده با در دست داشتن مدارک هویتی به به یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی خواهد رفت، مسئولین ثبت موظفند که هویت طرف را سنجیده و آن را با مدارک و همچنین اطلاعات درج شده در گواهی امضا مطابقت دهند و اکر همه اطلاعات درست باشد، مهر دفتر ثبت اسناد رسمی بر روی فرم گواهی امضا زده خواهد شد. بنابراین تقاضا دهنده کلیه اطلاعاتش چک خواهد شد و راهی برای جعل و یا تقلب باقی نمی ماند. در نهایت باید فرم گواهی امضای مهر شده و تایید شده توسط دفتر ثبت را برای سازمان توسعه تجارت الکترونیک ارسال نماید.جالب اینجاست که این فرایند هر سه ماه یکبار باید برای محل کسب وکار، شماره تلفن های ثابت و همراه تکرار شود تا مدام و به طور پیوسته این اطلاعات کنترل شود.
  • در این میان یک نکته حائز اهمیت دیگر نیز وجود دارد که کلیه مدارک هویتی تقاضا دهنده توسط پلیس اماکن عمومی ناجا بررسی خواهد شد و اگر فرد تقاضا دهنده سوء پیشینه داشته باشد، نماد اعتماد به او داده نخواهد شد.
  • چک لیست الزامات: هر وب سایتی که بخواهد نماد اعتماد الکترونیک دریافت نماید باید ویژگی هایی داشته باشد که توسط کارشناس اینماد بررسی می شود و اصطلاحا آن را چک لیست الزامات می گویند. سازمان توسعه تجارت الکترونیک در این مرحله از صاحبان فروشگاه می خواهد تا چک لیست الزامات را بررسی کرده و آن را در وب سایت رعایت نمایند، پس از آن کارشناس مربوطه آن را بررسی خواهد کرد و اگر مشکلی نداشته باشد، تایید خواهد شد.
  • یکی دیگر از مراحل تایید تعیین نوع فعالیت های فروشگاه است، تقاضادهنده و صاحبان امتیاز وب سایت های فروشگاهی باید نوع فعالیت خود را مشخص نمایند و اگر فعالیت آنها نیاز به مجوز خاصی داشته باشد، باید مجوز را تهیه کرده و آن را آپلود نمایند و علاوه بر این همراه گواهی امضا برای سازمان ارسال نمایند.
  • یک فرم نظر سنجی نیز در این مرحله وجود دارد که باید توسط تقاضا دهنده پر شود.
  • پس از تایید کارشناس و ارسال مدارک باید مدیر سازمان توسعه تجارت الکترونیک نیز خود شخصا مدارک را بررسی نموده تا تایید نهایی انجام گیرد.
بسیار عالی، بیایید مراحلی را که یک صاحب فروشگاه اینترنتی باید طی کند تا نماد اعتماد الکترونیک را دریافت نماید مرور کنیم:
  • شماره تلفن ثابت خود را احراز نماید.
  • شماره موبایل خود را احراز نماید.
  • مدارک هویتی خود را برای سازمان توسعه تجارت الکترونیکی ارسال نماید.
  • دامنه وب سایت فروشگاهی به نام او باشد و اصطلاحا whois دامنه به نام او باشد.
  • تاییده فنی را داشته باشد و هاست وب سایت و فایل های آن دسترسی داشته باشد.
  • شماره موبایل و شماره تلفن ثابت محل کسب و کار را احراز نماید.
  • محل کسب و کار خود را از طریق کد ارسالی از جانب سازماناحراز نموده و این دو مرحله را هر سه ماه یکبار انجام دهد.
  • در صورتیکه فعالیت صنفی انجام دهد، باید پروانه کسب فروشگاه اینترنتی را دریافت نماید
  • گواهی امضای خود را با در دست داشتن مدارک هویتی در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی تهیه کرده و آن را به همراه مجوز های لازم برای فعالیت خود به سازمان توسعه تجارت الکترونیک ارسال نماید.
به احتمال بسیار زیاد تا کنون و با بررسی مطالب بالا پاسخ این سوال که “چرا فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی قابل اعتماد تر هستند؟” را متوجه شده باشید.بله، سازمان توسعه تجارت الکترونیک که زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می نماید تمامی تمهیدات لازم را جهت کنترل فروشگاه های اینترنتی را در نظر گرفته و در جهت اطمینان خاطر هرچه بیشتر شما همراهان گرامی در خرید های اینترنتی از هیچ کوششی فروگذاری نکرده است.اداره مرکزی پست و شرکت های خصوصیپس خرید محصول توسط مشتری، مدیریت فروشگاه بسته های پستی را تحویل حامل پستی انتخاب شده توسط مشتری خواهند داد. اداره مرکزی پست و باجه های پستی وابسته به آن موظفند که اگر بسته ای را در قالب ارسال توسط فروشگاه های اینترنتی دریافت می کنند، از داشتن نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه مورد نظر اطمینان کسب نمایند و این برای بسیاری از شرکت های خصوصی نیز صدق می کند.علاوه بر این فروشگاه های اینترنتی که می خواهند سیستم پرداخت درب منزل را برای فروشگاه خود راه اندازی نمایند حتما باید نماد اعتماد داشته باشند.بانک ها و شرکت های واسط پرداختتمامی بانک ها جهت اعطای درگاه پرداخت الکترونیکی به وب سایت های فروشگاهی موظفند که از داشتن نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه درخواست دهنده اطمینان کسب کنند و در صورتیکه فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی نباشد باید از طریق واسط های پرداخت اقدام نمایند که البته امروزه بسیاری از این واسط های پرداخت نیز به شرط داشتن نماد اعتماد با فروشگاه همکاری خواهند کرد.نشان ملی ثبت رسانه دیجیتالاگر فروشگاه های اینترنتی بخواهند لوگوی نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال را از این سازمان دریافت نمایند حتما باید مجوز لازم را داشته باشند که همان نماد اعتماد الکترونیک است.جستجوی سایت های داری نماد اعتماد الکترونیکیبه آدرس http://reg.enamad.ir/ApprovedList.aspx  مراجعه فرمایید تا صفحه ای مطابق تصویر زیر باز شود.اگر نام دامنه را در قسمت مربوطه بنویسید و سپس دکمه جستجو را کلیک نمایید در صوریتکه دامنه مورد نظر نماد اعتماد داشته باشد قطعا تصویری مشابه تصویر زیر را خواهیم داشت:نام کسب و کار، نام دامنه، استان محل کسبو کار، شهرستان محل کسب و کار، تاریخ صدور و تاریخ انقضا و حتی تعداد ستاره های نماد را نیز می توانید مشاهده بفرمایید.در نهایت بیایید تا تعهدات دارنده نماد اعتماد را بررسی نماییم:تعهدات دارنده نماد اعتماد الکترونیکیدارنده نماد اعتماد الکترونیکی موظف است:
  • تمامی تعهدهای مندرج در این دستورالعمل و پیوست‌های آن و همچنین مفاد متن تعهدنامه‌ای که هنگام صدور نماد اعتماد به صورت رسمی از ایشان اخذ شده است را در تمام مدت فعالیت و اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی به طور کامل و دقیق رعایت نمایند.
  • هرگونه تغییر در کسب و کار در خصوص شاخص‌های اعطای نماد اعتماد را در اسرع وقت به مرکز اعلام نمایند.
  • تجهیزهای استاندارد مورد تأیید مرکز را به کار گیرد.
  • به مکاتبات –اعم از الکترونیکی و فیزیکی-و اخطارهای صادره از سوی مرکز و دستگاه‌های نظارتی، حداکثر طی دو روز کاری پاسخ دهد.
  • اطلاع‌ها، گزارش‌ها و کلیه مستندهای درخواستی مرکز و دستگاه‌های نظارتی را در مدت زمان ابلاغ شده ارائه نماید.
  • در زمان تعلیق نماد اعتماد از قبول تعهدات جدید خودداری نمودهو مطابق دستورالعملهای ابلاغی و با هماهنگی مرکز، صرفاً به ارائه تعهدات قبلی عمل نماید. در غیر اینصورت، نماد اعتماد وی ابطال خواهد شد.
  • احکام صادره از سوی کمیته نظارتی را به صورت کامل و دقیق اجرا نماید.
  • کلیه شرایط لازم جهت ورود بازرسان به کلیه اماکن و محل‌های فعالیت و دسترسی به تجهیزهای مرتبط با موضوع فعالیت را بنا به تشخیص مرکز، جهت انجام وظایف نظارتی برای مرکز فراهم آورد.
  • شخص حقوقی دارنده نماد اعتماد موظف است قبل ازهر گونه تغییر در اساسنامه، امور مربوطه به مدیریت، نام و نشان، موضوع و محل فعالیت خود را به اطلاع مرکز رسانیده و تائیدیه لازم را دریافت نماید، در غیر اینصورت نماد اعتماد شرکت توسط مرکز به مدت دو ماه تعلیق، و در صورت استمرار، نماد اعتماد ابطال خواهد شد.
  • چنانچه کسب و کار اینترنتی دارنده نماد اعتماد پس از اخذ نماد اعتماد، به مدت سه ماه بدون داشتن عذر قابل قبول، تعطیل و یا هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد پس از دو تذکر به فاصله روز توسط مرکز، نماد اعمتاد وی ابطال خواهد شد.
  • چنانچه در اشخاص حقوقی، دارنده نماد اعتماد یا مدیرعامل محجور شود یا فوت نماید، هیئت مدیره موظف است مراتب را تا ۱۵ روز به صورت کتبی به مرکز اعلام، و تا یک ماه نسبت به جایگزینی مدیر عامل واجد شرایط اقدام نماید. در غیر اینصورت نماد اعتماد به مدت دو ماه تعلیق می‌شود و اگر در مدت یاد شده شرایط مورد نظر را فراهم ننماید، نماد اعتماد شرکت ابطال خواهد شد.
  • چنانچه شخص حقیقی دارنده نماد اعتماد قصد واگذاری کسب و کار به غیر را داشته باشد، موظف است مراتب را تا ۴۸ ساعت به صورت کتبی به مرکز اعلام نماید و تا یک ماه نسبت به معرفی مالک جدید کسب و کار اقدام و موافقت مرکز را اخذ نماید. در این مدت نماد اعتماد تعلیق می‌شود و درغیراینصورت، نماد اعتماد الکترونیکی ابطال خواهد شد.
با تشکر از همراهی شما
دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوزل کالا

گوزل کالا یکی از بهترین تولید کننده گان ساعت دیواری پلکسی و آباژور چهره در ایران هست که در کارگاه های مجهز به تولید انواع آباژور چهره ، استند اسم ، ساعت دیواری می پردازد .

نماد ها اعتماد

WhatsApp Me!
واتساپ
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت